Δευτέρα, 8 Ιανουαρίου 2007

Μαθηματικά και Τέχνη

Συνεργασία ΠΤΔΕ και 2ου Πρότυπου Πειραματικού Δ.Σ. Πόλεως Ρόδου


Η πρόταση να βοηθήσουν τα παιδιά της Δ τάξης σε εργασία που συνέδεε τα Μαθηματικά με την τέχνη ήταν ιδιαίτερα δελεαστική μια και θα προσπαθούσε να «συμφιλιώσει» κατά κάποιον τρόπο δύο αντίπαλα μαθήματα. Το μεν αγαπητό στα παιδιά, το δε κουραστικό και συχνά…. μισητό σε μερικά από αυτά. Η πορεία ωστόσο της δουλειάς δικαίωσε αυτό το «πάντρεμα».
          Τα παιδιά σε πρώτη φάση, κόλλησαν κομμάτια από χρωματιστά υφάσματα σε μεγάλες κάρτες οι οποίες απεικόνιζαν την παλιά πόλη της Ρόδου και προσπάθησαν να ανακαλύψουν  μέσα από τα μεσαιωνικά κάστρα, τους πύργους αλλά και τα οικόσημα της ιπποτικής περιόδου, γεωμετρικά σχήματα. Με τη βοήθεια των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος, κατάφεραν να δημιουργήσουν διασκεδάζοντας και να μάθουν να παρατηρούν προσεκτικότερα το χώρο που τους περιβάλλει και πιο συγκεκριμένα τον τόπο τους, καταφέρνοντας τελικά να βρεθούν μπροστά σε μια «μαθηματική έκπληξη».
          Η έκπληξη αυτή που έφερε μπροστά στα μάτια τους τα δεκάδες γεωμετρικά σχήματα που τόσο διακριτικά βρίσκονται γύρω τους, φανερώθηκε με περισσότερο συγκεκριμένο τρόπο μέσα από παραστάσεις που έφτιαξαν οι φοιτητές, οι οποίες χαρακτηρίζονταν από περισσότερο λιτές γραμμές που συνέθεταν εικόνες και γράμματα.
          Ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστικό για τους μαθητές να χρωματίζουν τα τυπωμένα σε υφάσματα σχέδια (ύφασμα, λευκά μπλουζάκια) και να δημιουργούν έκπληκτα χρηστικά αντικείμενα.
           Στην τελευταία φάση της εργασίας αυτής, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε κολάζ που θα απεικόνιζαν και πάλι την παλιά πόλη της Ρόδου και την είσοδο του λιμανιού με τα ελαφάκια. Οι μαθητές αφέθηκαν ελεύθεροι να διαλέξουν τα γεμίσματα των εικόνων, τα μεγέθη των κομματιών και τα χρώματα

  Τα παιδιά έμαθαν, διασκέδασαν, δημιούργησαν και έδωσαν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο ένα χέρι βοήθειας στην αποπεράτωση αυτής της πρωτότυπης εργασίας. Ελπίζοντας να ενθαρρύνονται ανάλογες προσπάθειες, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αιγαίου και την κ. Μ. Καμπουροπούλου για τη γλυκιά συνεργασία τους και την ευκαιρία που μου έδωσαν να πλουτίσω το σχολικό μου πρόγραμμα και να προσφέρω στους μαθητές μου γνώση μέσα από παιχνίδι και δημιουργικά εργασία βοηθώντας με παράλληλα να καταφέρω το βασικό μου στόχο.
       
   Να «ζωγραφίζω» πάντα το χαμόγελο στα χείλη τους.