Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Εισήγηση καινοτόμου δημιουργικής δράσης στο πλαίσιο προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων στην Ε’ τάξη (2ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου)

Φανή Παραφόρου, εκπαιδευτικός ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας 

Πρόκειται για την πραγματοποίηση πολιτιστικού προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων του τμήματος της Ε’ τάξης του 2ου ΠΠΔΣ Ρόδου με τίτλο “Από την Ελλάδα στη Γερμανία …με ένα παραμύθι!”, οι παιδαγωγικοί άξονες του οποίου (παιδαγωγική διαδικασία) ορίζονται ως εξής:
Α. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ) :
1. ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: (α) ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ (β) ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΡΟΔΙΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ (γ) ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΩΝ ΜΥΘΩΝ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
2. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ ΣΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
3. ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: (α) Ο ΔΡΑΚΟΣ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΜΟΤΙΒΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ – ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ (β) ΛΑΪΚΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΡΑΚΟ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
4. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
5. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ




Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΤΑ/ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ:
  1. ΕΞΟΙΚΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΤΕΧΝΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
  2. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΝ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ (ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΟΠΩΣ ΛΑΪΚΟ ΚΑΙ ΕΝΤΕΧΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ κ. λπ.)
  3. ΕΞΗΓΟΥΝ ΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ, ΟΞΥΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
  4. ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ
  5. ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΛΑΪΚΑ ΚΑΙ ΕΝΤΕΧΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΟΤΙΒΩΝ ΣΕ ΑΥΤΑ
  6. ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΕΣ ΜΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ
  7. ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΕΝΑΡΙΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ (ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΛΕΞΕΩΝ κ. λπ.)
  8. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΔΙΑΓΛΩΣΣΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
  9. ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΗΝ ΜΗΤΡΙΚΗ ΤΟΥΣ ΓΛΩΣΣΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ
  10. ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ  ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
  1. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ, ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
  2. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  3. ΔΙΑΔΟΧΙΚΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
  4. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΜΕΣΑ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ (ΔΚΣΜΡ, ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΓΚΑΙΤΕ κ. λπ.)
  5. ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
  6. ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
  7. ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΠΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
  8. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ:
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΧΟΛ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ,  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ, ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΓΚΑΙΤΕ
ΛΟΙΠΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΦΟΡΕΙΣ: ________________________________________
ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ: ________________________________________________

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

Ε. ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)
1ος
ΜΗΝΑΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΜΑΔΑΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΟΧΩΝ – ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ
2ος ΜΗΝΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ, ΠΡΩΤΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ,
ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
3ος ΜΗΝΑΣ
ΟΜΙΛΙΕΣ – ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ,
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ ΦΟΡΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
4ος ΜΗΝΑΣ
ΜΕΛΕΤΗ  ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΚΥΨΕΙ,
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ
5ος ΜΗΝΑΣ
ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ,
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ,
ΔΙΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ